*

Har fått några kommentarer om inlägget där jag skrev om sommarjobb. Några förstår och instämmer och vissa tycker tvärt om. Alla tycken är ju såklart välkomna. Men jag ska förtydliga allt lite!

Grejen är den att dem som faktiskt är nyfikna på vården, OKEJ! men jag pratar om folk som söker endast för att få pengar.
Vi som går på Ellwynska vet hur viktig praktik osv är för att få senare jobb och det känns faktiskt mindre roligt att någon som inte alls är intresserad får det och kanske blir erbjuden jobb senare och sen inte ens vill ha det.
Folk verkade tro det var riktat även till dem som är nyfikna, och det var inte alls det jag menade.
Men jag tror att man måste ha så mycket praktik som vi har för att förstå hur många fötter man vill få in i vården när man FAKTISKT har det som sin framtid. Jag tror inte att dem på bygg vill att jag får något sommarjobb där som jag bara tar för pengarna.
Och jag tycker inte att jag gör det här till en stor grej.. det är oerhört många som tycker likadant som mig. Unga som vuxna. Men sjävklart får man ju tycka vad man vill.

Förövrigt har det varit en mycket bra dag. Var först och tränade stenhårt i 60 minuter, därefter åkte jag till trafikskolan och sen började skolan kl.12.00
Skolan gick undan och den var över redan 13.55 och då åkte jag och josefin ner till stan. Vi kollade på kläder och tog en fika.

over&out
/m.ε

Kommentarer
Postat av: mango

sv: Jomen det är ju det jag inte förstår. Du som har haft jättemycket praktik (om man jämför med mig som o timmar praktik) har ju redan chans att få sommarjobb där du har praktiserat? Dock förstår jag om att det inte är en garanti att få jobb där man praktiserar. Förresten så går jag natur så det var väl därför jag reagerade ganska starkt då natur och vård också har en koppling men ja du menade nog mer åt bygg eller sådana program-hållet. Men jag tycker ändå att ditt resonemang känns lite dubbelsidigt. Du stör dig på att vissa har förtur, men samtidigt stör du dig på att det inte är de som läser omvårdnad som ska ha förtur? För då är det ju helt omöjligt för oss som inte läser omvårdnad att få jobbet om ni som gör det ska ha förtur. Så jag ser det nog mer rättvist att ingen ska ha förtur eller så som det ser ut nu.



Dock har ju du redan fått jobb så du är väl nöjd ändå nu :)

2009-05-08 @ 20:26:47
URL: http://mango.blogg.se/
Postat av: mango

sv: nä men liksom om alla ska ha förtur i den riktningen man pluggar i så borde typ de som går natur få förtur på nästan alla jobb? och de som läser tex. danslinjen kommer ju knappast få någon förtur. Iofs låter det nog vettigast med ingen förtur för någon, men det känns som att de också prioriterar män inom vården men det finns ju ett syfte bakom det också då. Och syftet med att prioritera de som inte går omvårdnad för sommarjobbet är att få in lite fler utomstående inom den branschen som har brist på personal och lär alltid behöva personal.

2009-05-08 @ 21:47:05
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0