Irriterad till 1000!

Hej
Har inte orkat skriva på ett tag, har av någon anledning ingen riktigt lust längre.

Men idag har jag faktiskt något att skriva om. Det handlar om sommarjobb. Jag väntar fortfarande på ett samtal från där jag sökt, så förhoppnigsvis så får jag det. För jag sökte bara på ett ställe! '
Men till det jag stör mig på.

När man söker sommarjobb... som t.ex. på sjukhuset fick ALLA 2:or söka och det har ingen roll om man går vårdprogrammet, man har alltså ingen förtur då.
Jag tycker det är jäääävligt sjukt! Visst ska alla ha chansen.
Men jag tycker det ska vara samma på alla.*
Dem som går hotell och restaurang ska ha förtur på sådana sommarjobb osv.

Är det inte rätt sjukt att någon som inte alls är intresserad av att jobba med t.ex äldre eller på sjukhus blir lottad till det sommarjobbet när det finns folk från vård som faktiskt VILL jobba med det under sommaren och kanske efteråt också.
Ja fyfan va sjukt jag tycker att det är! Blir faktiskt väldigt irriterad över detta, bara tanken på att nån som inte ens vill jobba med det blir ut lottad till det när det säkert sitter flera stackare som hade drömt om att få just det sommarjobbet eftersom det kan ge resultat till chanser senare..
SJUKT! Blir arg bara jag skriver.
Det kanske blev lite luddigt skrivet, men hoppas ni fattar! -.-

Men ikväll ska vi iaf få gäster och grilla.
Ha de / m.ε

Kommentarer
Postat av: ELIX

jag håller med dig till hundra!

jag ville verkligen va där, men fick inget.. ;/ vet bara om att EN som går vård fick en plats.. vilket är väldigt illa!

2009-05-02 @ 13:12:56
URL: http://elixerixon.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du kan ha lite rätt i det, men det stod faktiskt i annonsen om det att det var till för dem som inte riktigt visste vad de ville bli och ville pröva på arbete inom vården :) Men håller med dig en del också (:

2009-05-03 @ 18:25:09
Postat av: ELIX SVARAR:

joo jag håller verkligen med dig, förstår hur du menar! för seriöst, en kille som går andra året på bygg tex, bara för den lilla praktikperioden så kommer ju inte han bara: oh yes, jag byter linje till vård för nu vill jag blu undersköterska!



jag menar, ta vara på oss som faktiskt vill jobba MED och hjälpa människor. Vi valde den här linjen liksom ;/

2009-05-03 @ 20:53:33
URL: http://elixerixon.blogg.se/
Postat av: mango

jag håller med Sandra, då jag känner att jag inte alls skulle ha lika mycket chans som tex du som går omvårdnad :) Om nu program spelar någon roll, är det ju inte alls rättvist att några ens ska ha en viss förtur, det hade jag ingen aning om när jag sökte jobbet, verkar som jag inte fått det heller så det berör inte mig så himla mycket nu. Sedan tycker jag nog att du tar i lite, för bara för att jag inte går omvårdnad så betyder det inte att jag vill jobba inom vården senare, dock är nog sambanden mellan vård och natur närmare än vård och hotell o resturang! Syftet med att de prioriterar de som inte går omvårdnad är nog för att de vill "värva" in utomstående ungdomar, som jag tex. jag är osäker på vården men har alltid haft en tanke på det. Om jag skulle fått sommarjobbet så skulle jag nog få en större inblick i vården, (vilket jag antar att du redan har fått) som kanske skulle få mig att vilja jobba inom vården mer i framtiden.



Men ja, det är vad jag tycker!



kram

2009-05-08 @ 08:01:54
URL: http://mango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0